TALENT: HVAD du kan med bolden - kan bruges op til 16 år.
SPILFORSTÅELSE - JEG har bolden:
HVOR spiller du bolden hen i forhold til presset (prioriteringer)
HVOR erobre du bolden (område)
HVOR modtager du bolden (placering)
VINDERMENTALITET:
HVORDAN reagere du når tingene ikke lykkes (reaktion efter boldtab)
“Drømme er gratis, men SUCCES kræver SELVDISCIPLIN:
😴8 timers søvn hver nat.
🍎Sund kost/vand både før og efter træning/kamp.
💪3 x Performancetræninger om ugen for at holde sig skadesfri.
⚽️Mindst 5 træninger på banen om ugen med 500 berøringer, 300 aktioner og 50% 🥵rød pulszone i hver træning.
Vi skal udvikle FUTURE spillere fra Latebloomers til Topspillere.
F - FORUDSIGELIGHED med tydelig plan i dag, i morgen, om 3 uger.
U - UDSVING i præstationerne og tålmodighed hos spiller, forældre, træner. Man laver fejl for at kunne lærer af dem.
T - TRIVSEL for den enkelte spiller gennem positive relationer mellem trænere og medspillere.
U - UDFORDRE talentet gennem krav og konkurrence med dygtigere spillere.
R - ROLLEMODEL med workshops og foredrag fra ambassadører i forhold til erfaring og selvevaluering.
E - EJERSKAB for egen udvikling og kontrolcirkel ved ikke at lade sig påvirke af vilkår - SELVDISCIPLIN vs. motivation.
At læse spillet og holde sig orienteret om medspilleres placering på banen og i forhold til rum, bold og mål.
1. berøring, pasninger, modtagelser, erobringer, afslutninger med begge ben/overkrop og hoved.
Hurtige fødder, spring/sprint med retningsskift. Temposkift med/uden bold og 3.sek. pres/genpres.
At risikovurdere i forhold til at erobre, forsvarer og Omstillinger: DE > VI og VI > DE. Målet og Rum.
At stjæle tid og rum ved at lade modstanderne tro, man har en anden plan - blindside løb, dobbelt position.
Vi har 4 forskellige roller som fodboldspiller:
VI har bolden: Afsender og Modtager
DE har bolden: Erobringsspiller og Forsvarsspiller